Ordening
Het was ons een doorn in het oog dat de kunstwerken niet goed gerubriceerd waren en her en der door het gebouw hingen, zonder enig verband. Een goede reden om dit in ons nieuwe hoofdkantoor aan Het Eeftink, in één keer goed te regelen. We hebben mevrouw Jet Broekstra opdracht gegeven om onze werken te rubriceren en te catalogiseren. Zij is daar uitstekend in geslaagd. In overleg met de afdelingen, zodat zij inbreng hadden in de werken die in hun omgeving kwam te staan of te hangen.

Tot slot
Wij willen mevrouw Jet Broekstra bedanken, voor de meer dan voortreffelijke wijze waarop zij er in geslaagd is, onze collectie op een overzichtelijke wijze te presenteren.

Gerrit Grotenhuis

directeur Rabobank Enschede-Haaksbergen, Rabobank

Al enige tijd op zoek naar een moderne boekenmolen om via internet terecht te komen bij Broekstra & Van Loon Beeldbouw. Het is waar: vakmensen bestaan nog!
Onze wensen waren simpel: slechts twee randvoorwaarden, maatvoering en kleur. Professionals denken mee om het resultaat tot een succes te maken.

Het resultaat is een blikvanger en geheel naar onze wens !!!

Nogmaals heel erg dank voor het meedenken.
Wij zorgen voor ‘hoort zegt het voort’!

Hannie en Ron

Afkomstig uit de marketing weet ik één ding: blijf als ondernemer altijd kijken naar de wensen, behoeften en het koopgedrag van je (potentiële) klanten. Veel bedrijven vergeten dat en gaan te veel uit van hun product en hoe zij dat aanbod kunnen verbeteren. Maar wil je écht innoveren dan moet je dat durven loslaten. Juist in deze economie wordt het steeds belangrijker om je te onderscheiden en te vernieuwen. Precies daar komt de creatieve industrie om de hoek: creatievelingen kijken anders. En verzinnen oplossingen voor problemen waar wij nooit aan zouden denken. Innovatie = loslaten.
De kracht van creatieve professionals zit volgens mij in drie dingen:
1. Creëren: de waarde van creatie is écht iets anders kunnen doen.
2. Innoveren: hun manier van innoveren is écht loslaten en anders kijken.
3. Aanpassingsvermogen aan andere sectoren: niks tunnelvisie, flexibiliteit is hun handelsmerk.

Deze drie zaken zijn ook door Jet Broekstra (beeldbouw) waargemaakt binnen het project “Met creativiteit meer Economie”. Een project waarin we creatieve professionals samengebracht hebben met ondernemers uit de Maakindustrie, HighTech- en bouwsector.

Paul Jansman

Projectleider “Met creativiteit meer economie”

Museumwinkels zijn doorgaans een geste aan het publiek. Het is immers prettig om na het museumbezoek uit een winkel iets mee te nemen als herinnering. Na betaling uiteraard.
Dat geldt ook voor de winkel van TwentseWelle. Het betekent echter niet dat het ons niet interesseert hoe groot de omzet is, want een museum is een culturele onderneming.
Ook voor dat onderdeel van de bedrijfsvoering geldt dat we de opbrengst in de gaten willen houden.We vonden dat de winkel in zijn oorspronkelijke vorm niet goed liep. Dat had ook met de uitstraling te maken en met de mogelijkheid rustig te kunnen rondsnuffelen
Mark van Loon heeft een grote tafel ontworpen die dat euvel moest verhelpen. Dat is gelukt. De omzet is gestegen en we krijgen goede reacties van het publiek.

Kees van der Meiden

directeur, museum TwentseWelle

Het werk van Jet en Jet zelf inspireert me en geeft me nieuwe energie. Als je iets met kunst of creativiteit moet, vraag het Jet, zij weet het toe te passen.

Marco Strijks

Professional Connector of Humans and Ideas, Saxion University of Applied Sciences, Saxion