Referenties van tevreden klanten. Een mooie manier om als je bescheiden bent toch te laten weten dat je eigenlijk best wel goed bent 🙂
Beeldbouw heeft voor de Stichting Oldenzaalse Musea gewerkt aan de realisatie van een escaperoom, bedoelt als educatief middel voor het voortgezet onderwijs rondom het thema ‘Koude oorlog’. De uitvoering van het project is een samenwerking tussen het museum, stichting Assortimens en de TU Twente. Daarnaast is ook het Carmel college betrokken en wordt er meegekeken door de gemeente Oldenzaal en de VNG in het kader van de ‘City Deal’.
Binnen het project hebben Mark en Jet laten zien op een gestructureerde en vakkundige manier naar een eindresultaat toe te werken. De combinatie van bouwwerkzaamheden van goede kwaliteit en creativiteit zorgen voor een goed en mooi resultaat. Zij hebben laten zien niet alleen technisch goed onderlegd te zijn, maar weten ook praktische uitdagingen om te buigen naar goede oplossingen. Deze flexibiliteit maakte hen de perfecte partij om aan de slag te gaan in het historische pand waarin het museum gehuisvest is. Hun artistieke oog heeft ervoor gezorgd dat de escaperoom een echte beleving is geworden waarin leerlingen zich kort in een andere tijdsperiode wanen.
Duidelijke communicatie, en waar nodig afstemming, maakt hen een prettige partij om mee samen te werken. Ook in de samenwerking met de deelnemers van Stichting Assortimens wisten ze de goede toon aan te slaan.
Mark van Loon heeft in opdracht van Enschede Promotie houten folderrekken ontwikkeld voor nieuwe Tourist Infopunten in de binnenstad. Hij presenteerde een functioneel goed doordacht ontwerp inclusief een eigen beeldtaal die in het rek, op raamstickers en aparte info bordjes terugkwam. Mark is zeer vakkundig en prettig om mee te werken. Vanaf het moment dat ik de opdracht bij hem neerlegde, wist ik dat het goed zou komen. De folderrekken worden door de Tourist Infopunten en ondertussen ook een aantal hoteliers naar volle tevredenheid gebruikt.
Ordening
Het was ons een doorn in het oog dat de kunstwerken niet goed gerubriceerd waren en her en der door het gebouw hingen, zonder enig verband. Een goede reden om dit in ons nieuwe hoofdkantoor aan Het Eeftink, in één keer goed te regelen. We hebben mevrouw Jet Broekstra opdracht gegeven om onze werken te rubriceren en te catalogiseren. Zij is daar uitstekend in geslaagd. In overleg met de afdelingen, zodat zij inbreng hadden in de werken die in hun omgeving kwam te staan of te hangen.
…
Tot slot
Wij willen mevrouw Jet Broekstra bedanken, voor de meer dan voortreffelijke wijze waarop zij er in geslaagd is, onze collectie op een overzichtelijke wijze te presenteren.
Al enige tijd op zoek naar een moderne boekenmolen om via internet terecht te komen bij Beeldbouw. Het is waar: vakmensen bestaan nog!
Onze wensen waren simpel: slechts twee randvoorwaarden, maatvoering en kleur. Professionals denken mee om het resultaat tot een succes te maken.
Het resultaat is een blikvanger en geheel naar onze wens !!!
Nogmaals heel erg dank voor het meedenken.
Wij zorgen voor ‘hoort zegt het voort’!
Afkomstig uit de marketing weet ik één ding: blijf als ondernemer altijd kijken naar de wensen, behoeften en het koopgedrag van je (potentiële) klanten. Veel bedrijven vergeten dat en gaan te veel uit van hun product en hoe zij dat aanbod kunnen verbeteren. Maar wil je écht innoveren dan moet je dat durven loslaten. Juist in deze economie wordt het steeds belangrijker om je te onderscheiden en te vernieuwen. Precies daar komt de creatieve industrie om de hoek: creatievelingen kijken anders. En verzinnen oplossingen voor problemen waar wij nooit aan zouden denken. Innovatie = loslaten.
De kracht van creatieve professionals zit volgens mij in drie dingen:
1. Creëren: de waarde van creatie is écht iets anders kunnen doen.
2. Innoveren: hun manier van innoveren is écht loslaten en anders kijken.
3. Aanpassingsvermogen aan andere sectoren: niks tunnelvisie, flexibiliteit is hun handelsmerk.
Deze drie zaken zijn ook door Jet Broekstra waargemaakt binnen het project “Met creativiteit meer Economie”. Een project waarin we creatieve professionals samengebracht hebben met ondernemers uit de Maakindustrie, HighTech- en bouwsector.
Museumwinkels zijn doorgaans een geste aan het publiek. Het is immers prettig om na het museumbezoek uit een winkel iets mee te nemen als herinnering. Na betaling uiteraard.
Dat geldt ook voor de winkel van TwentseWelle. Het betekent echter niet dat het ons niet interesseert hoe groot de omzet is, want een museum is een culturele onderneming.
Ook voor dat onderdeel van de bedrijfsvoering geldt dat we de opbrengst in de gaten willen houden.We vonden dat de winkel in zijn oorspronkelijke vorm niet goed liep. Dat had ook met de uitstraling te maken en met de mogelijkheid rustig te kunnen rondsnuffelen
Mark van Loon heeft een grote tafel ontworpen die dat euvel moest verhelpen. Dat is gelukt. De omzet is gestegen en we krijgen goede reacties van het publiek.
Het werk van Jet en Jet zelf inspireert me en geeft me nieuwe energie. Als je iets met kunst of creativiteit moet, vraag het Jet, zij weet het toe te passen.